Философия.
“Сътворчеството” е в основата на всеки проект на Лусио. Поставяме учебната общност в центъра на процеса на проектиране и тя има активна роля във всеки етап. Използваме методологията "дизайн мислене", и така сме сигурни, че хората са чути, разбират и одобряват бъдещото си пространство, преди то да бъде построено. Крайният резултат е единствено по рода си пространство, което те разпознават като свое собствено творение.
таймлайн на процеса.
Определяне на цели и функционална програма
Започваме проекта със среща, на която ни разказвате за целите си и очакваното въздействие върху учебната общност, която ще обитава новото пространство. Споделяте мечтите, вдъхновенията и примерите, на които се възхищавате. Разказвате ни и за своите притеснения, трудности и предизвикателства. Ние слушаме.
Наблюдение и интервюта
Идваме на място в училището, за да прекараме време в съществуващото пространство, заедно с учениците и учителите. Наблюдаваме как физическата среда помага или пречи на специфичния образователен модел на общността. Наблюденията, които сме събрали, захранват опознавателните разговори, които провеждаме с учители, ученици, родители и персонал: тук обикновено се появяват множество скрити проблеми. Наблюдаваме и слушаме.
Работилници за идеи
В този етап превръщаме изразените и скритите проблеми, които сме открили, в предизвикателства на дизайна, които чакат да бъдат решени. По време на работилниците за идеи, фасилитираме учителите и учениците да предложат работещи решения, които впоследствие включваме в дизайна на новото пространство. Всички те скицират, рисуват, обсъждат и правят макети на своите проекти. Питаме "Защо?" и продължаваме да слушаме.
Дизайн стратегия
Когато вече добре разбираме учебната общност и нейните нужди, екипът ни разработва множество варианти на дизайна. Накрая извеждаме окончателно разпределение на новото пространство, кое как функционира, къде се намира и колко е голямо. Надграждаме над идеите, подадени ни по време на работилниците. Стараем се да обясним предложението си с визуални примери от други проекти, защото знаем, че хората не разбират архитектурните чертежи. Започваме същинското проектиране.
Работилници за обратна връзка
По време на работилниците за обратна връзка, представяме концепцията си на учители, ученици и родители и изслушваме с отворено съзнание всичко, което те имат да кажат. Обсъждаме заедно как да подобрим концепцията. Ключовото тук е, че учебната общност добива представа за дизайна на новото пространство и се чувства въвлечена в процеса на създаването му. Изслушваме и актуализираме.
Идеен проект
Взимаме предвид получената обратна връзка и актуализираме идеята, за да стигнем до окончателен идеен проект. Той вече съдържа и материални и цветови колажи. Тестваме идеите си с помощта на 3D модел, а понякога изготвяме и визуализации на конкретни пространства. Оформяме идейния проект като представителен албум, който помага на клиентите да търсят финансиране или да привлекат вниманието на широката общественост към проекта. Изработваме завладяващ краен продукт.
Технически проект и одобрение в институциите
На този етап от проекта въвличаме всички необходими инженери и специалисти за разработване на техническата част на проекта: Конструкции; Електрически инсталации; Отопление, вентилация и климатизация; Водоснабдяване и канализация; Пожарна безопасност и други. Заедно изготвяме техническа документация за одобрение в институциите, за получаване на разрешение за строеж и за остойностяване на строителството. Създаваме прецизна техническа документация.
Работен проект и авторски надзор
Разработваме подробни технически чертежи, които служат за построяване или изработване на специфични детайли или продукти по поръчка. Интензивно комуникираме с вас, строителя и доставчиците, за да гарантираме правилния избор на материали, конкретните количества и подбор на продукти. Също така синхронизираме проектите с избраните производители на мебели и други елементи по поръчка. По време на строителството редовно посещаваме строителната площадка, за да се уверим, че нашият проект се изпълнява правилно.
Обучение на учителите за използване на пространството
Когато пространството е готово и предстои да бъде открито, провеждаме обучение с учителите, за да им покажем различните му образователни възможности. Това намалява притеснението им от влизане в напълно нова среда, особено когато разпределението ѝ е различно от това, с което са свикнали.
Пост-проучване
Една година след откриването на новото пространство се връщаме на място, за да наблюдаваме как то се използва от учебната общност. Оценяваме успехите и неуспехите на проекта чрез наблюдения и разговори с ученици, учители и хора от учебната общност, които ни дават обратна връзка как пространството функционира ежедневно. Това знание ни прави все по-добри с всеки нов проект.